Viktigt

Vi alla känner till Tupac och hur vis denna mannen var - tycker jag iallafall. Han var en sann poet!
Halva denna texten här nedan är egentligen en text ur en av tupac's låtar som är översatt till svenska (så Sanna ord som bör spridas) andra halvan är ord från mitt hjärta och ord som jag försöker följa. 

Ibland kommer människor in i ens liv och man vet direkt att de är menade att vara där, för att antingen lära dig en läxa, eller hjälpa dig att inse vem du egentligen är som person.
Man vet aldrig vem dessa människorna kan vara, de kan vara din granne, din lärare, din bror, din syster, din  kärlek eller en främling men när du tittar i deras ögon så vet du att de kommer att ändra på din syn i livet vare sig det är på ett negativt sätt eller ett positivt sätt.
Ibland får vi människor stå ut med hemskheter, vi förlorar någon nära oss, vi skadar oss, vi känner av smärta men sen inser vi att om vi inte fått stå ut med sådana ting i livet så hade vi aldrig lärt oss att ha tålamod och vi hade aldrig lärt oss inse hur starka vi egentligen är som klarar av att gå igenom hemskheter.
Detta har ni säkert hört förut men allt som händer, det händer av en anledning så tro inte att saker och ting bara "råkade hända" utan någon slags mening, för tro mig det finns alltid en mening till varför saker och ting händer, även om vi inte alltid förstår meningen så har Gud en plan till oss. Gud har satt oss på denna jorden för att testa oss, detta livet är ett test. När du skadar dig själv, eller förlorar någon nära vare sig du förlorar personen med döden eller på annat sätt så är detta ett test för att testa dina gränser.
Utan alla dessa små tester vi får vara med om varje dag, och utan alla svackor vi får i livet så hade vårat liv inte haft någon mening, det hade varit helt meningslöst.
Kom ihåg att även om du ibland kan känna att allt går snett och ingenting är rätt i ditt, så kom ihåg att det är av de hårda tiderna i ditt liv du kommer att lära dig en läxa. Det är viktigt att låta sig själv göra misstag så man sen kan lära sig utav dom, ingen är perfekt.
Om någon sviker dig, krossar ditt hjärta, så förlåt dom för det är dom som kommer lära dig en läxa om tillit och att inte lita på någon.
Uppskatta varje dag i ditt liv och gå aldrig och lägg dig i din säng med sorg, för du vet aldrig om du vaknar upp dagen efter eller inte.
Tro alltid på dig själv vad du än gör, du kan bli vad du vill om du kämpar, och kom ihåg att när en dörr stängs så är det alltid en annan dörr som öppnas.
Försök att se det fina i livet, men glöm aldrig att när du mår som dåligast och behöver lätta på ditt hjärta, så be till Gud. Det hjälper jag lovar. Gud glömmer aldrig oss. När jag mår som dåligast så vänder jag mig alltid till Gud, Jag ber och det känns så skönt, varje gång efter att jag har bett så känns allting så mycket bättre.
En viktig sak som jag läste en gång det var att "Om du vill se dina böner besvaras under tunga tider, så måste du be tungt under lätta tider". Det är så sant så! Det är en mening jag håller hårt om och som jag alltid påmminer mig själv om för jag är inte perfekt, ibland så latar jag mig och glömmer att be men då påminner jag mig själv om att det är det minsta jag kan göra för Gud som gett oss allt liv på jorden.
Det jag ville komma fram till med denna texten det var att allting som händer har sin anledning och att man väljer själv om man vill göra händelserna i ens liv till negativa eller positiva. Av allt negativt så finns det något positivt - det är läxan vi lär oss. 😘


Allmänt | |
Upp